Grand Theft Auto: San Andreas İnceleme

Grand Theft Auto: San Andreas İnceleme

Grand Theft Auto: San Andreas İnceleme

MAHALLEYE GERİ DÖNÜYORUZ

Grand Theft Auto: San Andreas çok büyük bir dünyaya sahip olmasına rağmen, baya özel bir noktada başlıyor. Carl Jahnson (“Sİ CEY” dediğinizi duyar gibiyim) yakın zamanda kaybettiği annesinin yasını tutuyor. Güncellenmiş görsel dokular ve yüksek çözünürlükle birlikte (artık 720p!), yıllar önce göremediğim üzüntüyü şimdi CJ’in suratında görebiliyorum. Bu duygusal girişten sonra, CJ kardeşlerini tekrar bir araya getirirken ses kesiliyor ve o güzelim an mahvoluyor. Aslında bu, yenilenmiş GTA: San Andreas’ın kısa fakat güzel bir özeti gibi; oyun yine aynı iyi hikayeye ve ayarlara sahip, daha keskin grafiklerle yenilenmiş fakat aynı zamanda sinir bozucu sıkıntıları da içeriyor.

GTA San Andreas Giriş Resmi

Grand Theft Auto serisi 3. boyuta geçtiğinden beri, her oyunda şiddet ve komedi arada bulunuyor. Fakat serinin hiçbir oyunu, bunu San Andreas kadar güzel beceremedi. CJ’in hikayesi bolca ihanet ve borç içeriyor, fakat arkadaşlarıyla ve şehrin garip insanlarıyla samimi ilişkisi bunu dengeliyor. Aktiviteler aynı zamanda oyunla bir bütün halinde; koşmak, etrafa silah sıkmak, araba sürmek -ve masum insanları ezerek geçmek? etraftaki insanlara sataşarak durduk yere dövmek? hepiniz yapıyorsunuz biliyorum- gibi GTA serisindeki her oyunda olan şeylerin yanında fiziksel aktiviteler, mini oyunlar ve kumar gibi oyuna eklenmiş küçük fakat önemli şeyler; hala bugün bile etkileyici.

Çoğu aktivite oyunda hemen tanıtılıyor ve CJ’e doğrudan etki sağlıyor. Vücut çalışırsak daha yapılı bir CJ ile karşılaşıyoruz veya tembel tembel gezip sadece yemek yersek şişmanlıyoruz. Ayrıca bu versiyon, Xbox’ta başarımlara sahip olan ilk versiyon. Etrafı gezmek, keşfetmek için daha fazla motivasyona ihtiyaç duyuyorsanız başarımların peşinden gidebilirsiniz.

Hikaye moduna gelirsek, San Andreas eskisinden biraz daha zorlu bir yapıya sahip. Otomatik hedef alma sistemi hala sorunlu ve bazı görevler serinin hala en zor görevleri (Hepimizin hatırladığı, “abi şu görevi bana bir geçsene ya” diyerek milleti sıkıştırdığımız o tren kovalama görevi ve RC helikopter görevini kim unutabilir ki). Fakat, artık tutuklandığınız zaman silahlarınızı kaybetmiyorsunuz veya göreve giderken o uzun süren yolculuklara artık katlanmak zorunda değilsiniz. Gerçi görevin başladığı noktadaki sıkıcı yolculuklar arada sırada hala var, ama yıllar önceki halinden kesinlikle daha iyi durumda.

Oyunun arayüzü konusunda ise aynı şekilde iyi geliştirmeler olduğunu söyleyemeyeceğim. Arayüz, oyunun iOS versiyonundan birebir alınmış durumda. Herhangi bir özellik veya görev artık fazladan bir tuşa basarak ulaşılabilir durumda. Harita karışık ve sabit, menü tuşları ise geri tuşu ile aktif edilmeden yerinden oynatılamıyor. Sık sık bunu yapmak zorundasınız, çünkü haritanın sabit kısmı hedefinize giden yolu göstermeye yetmiyor.

Yenilenmiş görsel dokular, oyunun dünyasını daha hareketli, yazıları daha okunabilir ve karakterleri daha gerçekçi yapmış; ve aynı zamanda şaşırtıcı bir şekilde framerate pek sabit değil. Kamera çok hızlı hareket ettiğinde veya sokakta çok fazla araç olduğunda framerate sıkıntısı belli oluyor, fakat aksiyonlu sahnelerde bu sıkıntı biraz rahatsız edici bir boyuta ulaşabiliyor. Ayrıca ara videolarda ses birden kesilebiliyor. Bunun olması da hayli ilginç, çünkü oyunun mükemmel müzikleri ve seslendirmeleri, görseller gibi elden geçirilmedi.

KARAR

San Andreas’ın yeni versiyonu, beklenmedik bir şekilde (10 yıl geçtiğini düşünürsek) birkaç performans sıkıntısı ile birlikte geliyor. Lakin yapılan değişiklikler ile bazı sinir bozucu görevler daha kabul edilebilir bir zorluğa ulaşmış. Xbox 360, San Andreas’ı oynamak için en iyi platform olmayabilir ama yine de oynanamaz bir durumda diyemem. Sonuçta Grove Street’i ve Big Smoke’u yenilenmiş grafiklerle kim bir daha ziyaret etmek istemez ki?

1 Beğen

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir