Gods Will Fall İncelemesi

Ocak, genellikle yeni sürümlerin arka planda kaldığı, oyunculara yılın en yoğun döneminden kurtulmaları ve hatta sürekli büyüyen biriktirmeleriyle savaşmaları için zaman tanıdığı bir aydır. Ancak bu, geliştirici Clever Beans, çok platformlu bölgeye ilk girişimi ve kendi IP’sini oluşturmaya geri dönme fırsatı olan Gods Will Fall’ı piyasaya sürdüğü için dört gözle bekleyeceğimiz yeni oyunlarımız olmayacağı anlamına gelmiyor. Bu ayın başlarında, oynanışı izlediğimiz ve yaklaşan aksiyon haydut-lite hakkında daha fazla şey öğrendiğimiz bir uygulamalı önizleme etkinliğine katılma şansımız oldu.

Gods Will Fall, Spelunky ve Souls serilerinde olduğu gibi ilerlemek için zaman ve çaba harcamayı seven oyunculara yönelik tek oyunculu bir oyundur. Tüm tanrıları öldürmekle görevlendirilmiş bir Kelt savaşçı grubunun kaderi sizin elinizde. Tanrıların taleplerinden bıkan klanlar bir araya gelerek efendilerine karşı bütün bir filoyu gönderdiler, ancak hedefine ulaşmadan önce kayalara çarpması için. Daha sonra başarısızlığı aşıp her oyunda zafere ulaşmanız için rehberlik etmeniz gereken sadece 8 savaşçı kalırsınız.

Gods Will Fall’da acil tehditlerin olmadığı tek alan olduğu için bu adayı boş zamanlarınızda keşfetmekte özgürsünüz. Ayrıca, oyunun her biri farklı bir tanrının diyarı gibi davranan 10 zindanına açılan taş kapılara da ev sahipliği yapıyor. İlk başladığınızda her kapının arkasında hangi tanrının olduğunu veya ne kadar zor olduklarını bilmiyorsunuz, bu da bir sürpriz ve risk unsuru ekliyor. Ayrıca, özellikle keşfetmeye meraklıysanız, adanın etrafına yayılmış bir avuç gizli ekstra bulacaksınız. Bununla birlikte, ana rolü, savaşçılarınızın durumunu değerlendirmenize izin verdiği için, zindan delileri arasında bir seviye seçimi ve dinlenme yeri olmaya devam ediyor.

Tanrıların krallıklarının her biri el yapımıdır ve başlangıçtan itibaren kilidi açılır, ancak aynı zamanda toplam düşman sayısı ve savaştığınız her paketin bileşimi gibi yeni oyunlarla değişen unsurlar da vardır. Tanrılar tarafından yaratılan vasal düşmanlar ve yaratıklar, efendilerine ulaşma girişiminize aktif olarak son vermeye çalışır. Zindanların kendileri de dikkat etmeniz ve tercihen kaçınmanız gereken büyük damlalar veya tuzaklarla sizi şaşırtabilir. Bir zindanın sonunda tanrı veya tanrıçanın kendisini bekler. Arada hiçbir kontrol noktası yok ve nefesinizi tutacak veya saklayacak hiçbir yer yok – hepsi büyük savaşa giden bir kreşendo. Bazı düşmanlar ve zorluklar Gods Will Fall’ın en zor zorluk seviyelerine ayrılmıştır, bu nedenle ilk koşunuzda her şeyi görmezsiniz. Her zindanın size yardım edebilecek veya engelleyebilecek tuhaflıkları da vardır. Saf şansa dayalı olarak silahınızı yükseltebilen veya düşüren dövmeler gibi. Yeni oyun yolları, zindan zorluğunu rastgele hale getirir, böylece daha önce içinden geçtiğiniz oyunlar, bir dahaki sefere savaşçılarınızı kolayca talep edebilir.

Ve on tanrının hepsi sonlarını karşılamadan savaşçılarınız kaçınılmaz olarak başarısız olacak. Ne de olsa oyunun haydut DNA’sının bir parçası. Gods Will Fall’da çalışma şekli, kahramanlar Vigor’dan kaçtıklarında çöker ve o zindanda sıkışıp kalırlar. Daha sonra, daha iyi olup olmadıklarını görmek için başka bir savaşçı gönderebilir veya düşmüşleri geride bırakarak devam edebilirsiniz. Bir savaşçının başarısızlığı, grubun geri kalanını dalgalandırarak geri kalan üyelere ilham verebilir veya morallerini bozabilir.

Grubunuzun tamamı ele geçirilirse oyun biter. Bir savaşçı zindanın tanrısını yenmeyi başarırsa, kapana kısılmış her müttefik geri döner ve grubunuz kaybettiği gücü yeniden kazanır. Permadeath da bir faktördür: Savaşçılarınız kırmızı bir çizgi ile işaretlenmiş belirli patron saldırılarına düşerse, onları kurtarmak artık mümkün değildir ve intikam alsanız bile daha küçük bir savaşçı havuzuyla idare etmeniz gerekir. Bir zindana girdiğinizde, sağ köşedeki bir dizi turuncu nokta size neyle karşı karşıya olduğunuz hakkında ilk fikir verir. Tanrıların sağlığı gibi hareket ederler – zorluklarla belirlenir – ve ilginçtir ki, düşmanları temizlemek, sonunda büyük kötü beklemenin sağlığını ve hasarını zayıflatır.

Dünyayı tanrılarından kurtarmak gibi temel görevi sabit kalsa da, Gods Will Fall her oyunda aynı sabit hikayeyi anlatmaz. Bir oyuncu olarak başarısızlıklarınız, seçimleriniz ve başarılarınız, oyunun sistemlerinin karakterinizin hikayelerini nasıl inşa ettiğini belirler. Baştan başlarken her zaman farklı bir savaşçı grubuyla karşılaşırsınız. Bazıları tamamen yeşil boynuzlu olurken, diğerleri becerilerle, geçmiş deneyimlerle veya belki de onlara dövüşlerde destek veren bir silahla gelecek. Görevlerini zorluyorlar, sonunda bağ kuruyorlar veya kin besliyorlar. Bazıları, yeni buldukları arkadaşlarını öldüren tanrıdan intikam almak veya yüzleşmek üzere oldukları düşmanlardan korkmak isteyebilir.

Bir seferde yalnızca bir savaşçı zindana girebilir ve istatistiklerine, akıl durumuna ve silahlarına bağlı olarak en uygun olanı seçmeniz gerekir. Bir tanrıyı öldürmeye hevesli birine sahip olabilirsiniz, ancak silahları, o diyarın korkunç vizyonlarıyla boğuşan başka bir savaşçı kadar güçlü olmayabilir. İçeri girdikten sonra, tanrıyı öldürmekten veya savaşta düşmekten kurtulmanın bir yolu yok. Bir zindandan bir karakter çıktığında, parti onları selamlar ve kutlar. Kapı biri dışarı çıkmadan açıldığında, sahneyi sessizlik sarar. Karakterlerin yetenekleri ve istatistikleri her zindan araştırmasından sonra artar ve değişir ve ayrıca partiniz arasında dağıtabileceğiniz silahlar ve eşyalar alırsınız.

Gördüğümüz önceden kaydedilmiş oyun dört alana sahipti: öğretici mağara, Osseus’un Kemik ve Sinew diyarı, Morrigan’ın Savaş diyarı ve Bellenos’un Hasır diyarı, hepsi daha kolay bir zorluk seviyesinde oynandı. İçeri girdiğinizde hemen belli olan şey, savaş sisteminin karmaşık kombinasyonlara nasıl dayanmadığıdır. Bunun yerine, hızlı hafif saldırılara ve daha yavaş ama daha zarar verici ağır saldırılara odaklanan daha basit bir yaklaşım gerektirir. Savaşçılarınız ayrıca savuşturabilir, düşmanları uçurumlardan yakalayıp fırlatabilir, yerden silahlar alıp düşmanlara fırlatabilir veya zarar görmekten kaçabilir. Tanrıların alemlerinde gezinirken, bir bölgedeki düşmanları kazıp çıkarmak için yerden sivri uçları çağırmak gibi ek yetenekler sağlayan yararlı öğeler keşfedebilirsiniz. Basit bir sistem, nüanstan yoksun olduğu anlamına gelmez. Uzun mızraklar sizi düşmandan uzak tutabilir, bu da normal bir kılıcın yapmadığı bir şeydir. Aynı zamanda, daha hızlı olanlardan daha yavaş düşmanlara karşı daha iyi çalışabilirler. Daha ağır silahları denemeyi planlıyorsanız, daha hantal bir savaşçıya ihtiyacınız olacak.

Roar sistemi daha sonra tüm bunlara bağlanır. Kendinizi savaşa atarak ve ilerlemeye teşvik edilerek canınızı geri kazanabilirsiniz. Bu, siz hasar verdikçe veya savuşturma saldırıları yaptıkça Bloodlust oluşturur. Herhangi bir noktada, savaşçınızın Vigor’unun o miktarını yenilemek için toplanan Bloodlust’u kullanarak bir Kükreme salabilirsiniz. Böylelikle neredeyse ölümden dönme ve zorlu bölümlerin sonunda canlı çıkma şansınız var. Daha büyük miktarlarda Vigor çubuğunuzu yenilemek sizi tehlikeye atar ama aynı zamanda geçici savaş güçlendirmeleri sağlar. Bu, Vigor çubuğunuzda ne kadar çok kana susamış olursanız, saldırırken veya savuştururken o kadar çok kazanacağınızla tamamlanır.

Gods Will Fall’da karşılaştığınız tanrılar gerçek Kelt tanrıları değildir, ancak onlardan ve doğayla olan bağlarından ilham alırlar. Her tanrının, insanların kendilerine hizmet etmesini talep eden dünyayı esasen yarattıkları gerçeğinden kaynaklanan kendi irfanına ve geçmişine sahiptir. Osseus kemik ve siniri yarattı ve onları insanlara ödünç olarak kabul etti. Morrigan, hapsedildiği ve onu esir alan kişiyle uğraşmadan önce rüzgâr gücünü kullanarak silah yapmak için kullanmaya zorlandığı eski Çelik Tanrısı’nın demirhanesinde yaşıyor. Zindanda belirli bir noktada, vücuduna bir göz bile atabilirsiniz. Bellanos Güneş’i yarattı ve onu “kullanan” herkesin ona neredeyse her şeyi borçlu olduğunu düşünüyor. Muhtemelen anlayabileceğiniz gibi, pek eğlenceli bir grup değiller.

Zamanınızın çoğunu zindanlarda geçirecek olsanız da, Gods Will Fall sizi sürekli olarak kasvetli mağaralarda ve karanlık yeraltı tünellerinde dolaşmanıza neden olmayacak. Tanrılar ile kurgusal olmak, farklı estetiğe sahip dünyaların yaratılmasını teşvik etti. Ön izleme sırasında gösteride olan üçü – belki de genel olarak biraz fazla sarı olsa da – ustalarını oldukça iyi yansıtıyordu. Osseus’a giden yol, sizi kemikten yapılmış ağaçlarla dolu bir manzaraya götüren gri kayaların arasındaki patikaların olduğu kıyı boyunca götürür. Morrigan’ın zindanı, sıkı doğal köprüler ve ara sıra devasa kılıçla birbirine bağlanmış mezalar arasında hareket ettiğinizi gören alanlara açılan geleneksel bir mağara olarak başlar. İç mekanları meşalelerle aydınlatılıyor, ara sıra gelen rüzgâr, düşmanları daha tehlikeli hale getiriyor ve her şeyi ürkütücü bir şekilde atmosferik hale getiriyor.

Gods Will Fall, oyunun ilk prototipinden ve oyunun Bilgi zindanını oluşturmak için kullanılan konsept çiziminden gelen “fırçalı” bir sanat tarzı kullanıyor. Geliştirici Clever Beans konsept sanat yapısını aldı ve başlangıçta standart render tekniklerini kullanarak hayata geçirdi, ancak bundan vazgeçti. Bunun yerine, takım gerçekçi ışıklandırma ile sınırlanmadan konsept sanatını olduğu gibi yeniden yaratmayı hedeflediğinde oyun son görsel kimliğine kavuştu.

Gods Will Fall, tekerleği yeniden icat etmeye çalışmıyor, ancak parçaları uyuyan bir vuruş yaratabilir. Başarısız olduklarında ve başarılı olduklarında karakterler arasında kademeli olarak ilişkiler kuran anlatı sistemleri, meraklılar, zayıflıklar ve tutum değişiklikleri yoluyla oyuna uzanan ilginç bireysel hikayeleri harekete geçirme potansiyeline sahiptir. İnce sanat tarzı hemen çarpıcı değildir, ancak dünyasında ne kadar uzun süre geçirirseniz ona ısınmanızı sağlar. Doğal olarak, savaşın ne kadar yumuşak ve dokunsal hissedeceğine ve geliştirici Clever Beans’in zorlukları ve genellikle hileli oyunların doğasında olan hayal kırıklığını ne kadar iyi dengelediğine çok şey bağlı. 29 Ocak 2021’de Gods Will Fall piyasaya çıktığında bunun tam olarak nasıl olacağını göreceğiz.

Co
Selam ben Co, Haylaz Co.
deneme bonusu veren siteler